Skal skøder skrives på specielt papir?

Vi sælger en byggegrund til en privat køber uden advokatbistand. Skal skødet udfærdiges på særlig formular eller særligt papir eller er almindeligt papir tilstrækkeligt. Vi kender ordlyden på sådan et skøde fra tidligere handel.

Svar

Almindeligt papir er tilstrækkeligt, men ved tingslysningen skal medfølge en særlig tinglysningsgenpart på noget specielt genpartspapir. Dette kan købes hos visse boghandlere.