Kan jeg købe fritidshus i Danmark, når jeg har boet i Tyskland siden 1985?

Jeg er en dansk statsborger, der er født i 1965 i Danmark, men jeg har boet i Tyskland siden 1985.

Kan jeg købe et fritidshus i Danmark?

Erhvervelsesloven taler om bopæl i Danmark i 5 år - tæller årene som umyndig med, er der intet problem, så vidt jeg kan se.

SVAR:

Du kan godt købe fritidshus i Danmark

Erhvervelsesloven stiller krav om 5 års bopæl i Danmark. Der er ikke noget krav om, at man skal have været myndig i de 5 år i Danmark

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Advokaterne Sankt Knuds Torv, Århus C.