Har min udlejer ret i, at jeg selv skal opsætte postkasse?

I forbindelse med de nye regler om postkasser skal flyttes helt ud til vejen, er det så udlejer, der skal sørge for at den bliver flyttet?

I kontrakten står, at jeg kun står for indvendig vedligeholdelse. Min udlejer siger, at jeg selv må flytte den, da det jo er mig der bor der! Er det rigtigt?

Postkassen er nødt til at sidde på et stativ, idet der ikke er noget andet ude ved vejen, hvor den kan hænges på. Det vil hun heller ikke betale. Det er jo ikke hende der bor der!!! Postkassen hang der, da jeg flyttede ind.

Jeg mener ikke, at det er mig der er ansvarlig for at flytte den ud til vejen, og betale for et stativ.

Svar:

Det er din udlejer, der skal sørge for, at postkassen er opsat i overensstemmelse med de nye regler. Hvis det medfører udgifter, så er det udlejeren, der skal betale dem.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

JuraEksperten.dk