Må min udlejer bruge den indvendige vedligeholdelseskonto til udskiftning af radiator?

I mit soveværelse er en radiator, der udsender en grum lugt, når den tændes - den kan varme på meget lavt blus, men i den forgange vinter har det været nødvendigt at skrue op, men så kommer denne grimme lugt.

Udlejer har modvilligt udskiftet radiatoren, men har meddelt, at de tager det fra den indvendige vedligeholdelseskonto.

Må de gerne det - selvom det er mig, selv der har bedt om udskiftningen ?

Svar

En radiator skal betales over ejendommen udvendige vedligeholdelseskonto, men står der mange penge på den indvendige vedligeholdelseskonto, kan det aftales med lejeren, at beløbet trækkes på denne konto.

Det er ikke noget, som udlejeren kan diktere.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

JuraEksperten.dk