Må jeg have to lejeboliger?

Jeg er bosiddende i Horsens Kommune i en lejet lejlighed og har fået arbejde i København. Jeg er netop blevet tilbudt en lille lejelejlighed i København, men ønsker ikke at opgive min nuværende bolig.

Derfor er spørgsmålet: er det tilladt at have to lejeboliger på een gang?

Svar

Det er kun tilladt at have to lejligheder i hver sin kommune, dvs. i Horsens og København, såfremt du rent faktisk bebor begge lejemål og opholder dig cirka halvdelen af tiden, dvs. tre til fire dage om ugen, i hver lejlighed. Og det gør du næppe efter det oplyste.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

JuraEksperten.dk