Hvad betyder det, at jeg som lejer har den udvendige vedligeholdelse?

Under pkt. 11 i min lejekontrakt står der, at jeg har den udvendige vedligeholdelsespligt.

Hvad betyder det for mig?

Svar

Det medfører, at du skal sørge for den udvendige vedligeholdelse, fx maling af vinduesrammer, hoveddør og fundament, hvis det trænger til vedligeholdelse.

Når du har påtaget dig den udvendige vedligeholdelses, skal huslejen nedsættes tilsvarende.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

JuraEksperten.dk