Kan min kæreste lade sin boligløse kammerat flytte ind i sin lejlighed, således at kammeraten kan overtage lejligheden efter 2 år?

Min kæreste og jeg er blevet gift.

Han har beholdt sin lejelejlighed, så en boligløs kammerat kunne bo der. Denne kammerat har flyttet sin folkeregisteradresse til adressen.

Kan han efter at have haft sin adresse registreret der i 2 år overtage lejemålet.

Svar:

Din kæreste har ikke ret til at lade en boligløs kammerat flytte ind, og kammeraten får ikke ret til at overtage lejemålet.

En overtagelse kan kun lade sig gøre, hvis udlejeren vil være med til det.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

JuraEksperten.dk