Hvor ofte må min kæreste tage sin hund med på besøg?

Jeg er desværre i den situation, at jeg kun må holde en hund her hvor jeg bor (lejelejlighed)

Dette gør, at min kæreste ikke kan flytte ind hos mig, da også han har en hund, som han ikke vil af med selvfølgelig.

Hvad gør vi nu?

Må han komme lige så meget han vil hos mig og min søn sammen med sin hund?

Hvad er reglerne for det?

Folk kommer hele tiden med hentydninger, det er meget frustrerende og stressende.

Vi har lige været til møde, hvor det blev nedstemt at man må holde 2 husdyr.

Svar:

Din kæreste må ikke "komme lige så meget han vil sammen med sin hund" - for nu at svare med din egen formulering.

Når der kun må holdes en hund, kan din kæreste en gang imellem komme på besøg med sin hund, fx et par gange om måneden.

Men sker det jævnligt, fx flere gange om ugen, vil det være en overtrædelse af den omtalte regel.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

www.JuraEksperten.dk