Fra hvornår løber fortrydelsesretten, når sælger har accepteret under vores ferie?

Vi skrev under på en købsaftale den 10. august i år og sagde til ejendomsmægleren, at vi tog på ferie i uge 33....

Da vi kommer hjem den 20/8, lå der en købsaftale underskrevet af sælger den 11/8, men ejendomsmægleren har først sendt købsaftalen den 14/8, dvs. vi må have modtaget den den 15/8.

Hvornår løb vores fortrydelsesfrist egentligt fra? Ejendomsmægleren vidste udmærket godt, at vi ikke kom hjem før den 20/8....

SVAR:

Fortrydelsesfristen på 6 hverdage løber fra aftalens indgåelse, og det er det tidspunkt, hvor accepten kom frem til jer, dvs. d. 15.08. Fristen udløber derfor d. 23.08.2006.

Det er uden betydning, at I først blev bekendt med accepten d. 20.08.

Med :-) hilsen

Jørgen U. Grønborg

Advokaterne Sankt Knuds Torv, Århus C.