Kan andelsboligforeningen forbyde mig at bruge en kulfyret grill på altanen?

Min andelsboligforening er ved at vedtage ny husorden.

I den forbindelse er der ved at tegne sig et flertal for at forbyde kulfyrede grill på altanerne.

Min terrasse er 17 m2. Byggeriet er helt nyt og brandsikret i alle ender og kanter.

Kan foreningen virkelig bestemme, hvad man må fyre med i sin grill på ens egen altan?

Svar:

Selv om byggeriet er brandsikret på alle måder, kan et flertal i andelsboligforeningen godt indføre et vilkår som det omtalte i den nye husorden.

Foreningen kan også forbyde brug af grill på altanerne.