Har jeg køberet eller ret til lejenedsættelse efter at have boet til leje i samme hus i over 20 år?

Jeg har hørt, hvis man har boet til leje ved samme udlejer i 20 skal man have overdraget huset.

Er der noget om det eller kan man få nedsat sin husleje med nogle % eller har det ikke noget på sig?

Jeg vil gerne vide det fordi jeg har nævnt det over for vores udlejer, hvorefter han ikke behandler os ordentligt.

Svar:

Det har absolut intet på sig.

I får hverken køberet eller ret til huslejenedsættelse efter 20 års som lejere i samme hus