Hvor kan jeg se, hvem der ejer en ejerlejlighed?

Jeg vil gerne spørge om det på nogen måde er muligt at se, hvem der står som ejer af en bestemt lejlighed i København.

Jeg har set på nettet under "ejendomsvurderingen", men der står ikke angivet hvem der er ejeren af lejligheden.

Hvor kan man få disse oplysninger?

SVAR:

Det mest relevante sted at undersøge sagen vil være tinglysningskontoret i den retskreds, hvor ejerlejligheden er beliggende, idet hver enkelt ejendom, herunder også ejerlejligheder, har eget blad i tingbogen.

På denne internetadresse kan du finde en liste over de enkelte retskredse i Danmark med henvisning til de respektive tinghuses adresser, telefonnumre og åbningstider.

Du vil således også kunne finde telefonnummeret til tingbogsoplysninger, og du kan så gratis indhente en telefonisk oplysning på ejendommen – eller du kan evt. selv gå hen på tinglysningskontoret og bruge kontorets elektroniske system til at finde oplysningen.

Du kan stole på, at tingbogens oplysning om ejendommens ejer er korrekt – dog med det forbehold, at der kan være sket en overdragelse af ejendommen, som endnu ikke er blevet tinglyst.

Med :-) hilsen

Jørgen U. Grønborg

Advokaterne Sankt Knuds Torv, Århus C.