Skal sælger kun refundere os 50% af den billigste ejerskifteforsikring?

I forbindelse med køb af hus var der vedlagt et tilbud fra Alm. Brand med flere valgmuligheder for ejerskifteforsikringer rent prismæssigt.

Vi valgte at sætte kryds i den dyre, men har kun fået halvdelen af den billigste refunderet af sælger over refusionsopgørelsen.

Skal sælger betale halvdelen af den billigste ejerskifte forsikring eller af den ejerskifteforsikring man vælger?

SVAR:

Sælger skal kun refundere Jer halvdelen af præmien på den billigste forsikring, forudsat at dette er en 5-årig ejerskifteforsikring uden samtidig tegning af villaforsikring og med en selvrisiko på max. kr. 30.000,

Med :-) hilsen

Jørgen U. Grønborg

Advokaterne Sankt Knuds Torv, Århus C.