Er flat swap lovligt?

Jeg bor i lejelejlighed og vil gerne lave en såkaldt flat swap, hvor jeg gratis bytter bolig med en anden bolig i en kortere periode, f. eks en lejlighed i New York i 1 måned.

Er dette muligt indenfor rammerne af lejeloven, og skal jeg have min udlejers tilladelse til dette?

Flat swap er en af den internationale turismes største trends, så der kommer nok 10.000-vis af disse i de kommende år.

Svar:

 Du skal have din udlejers tilladelse.

Lejelovens regler om boligbytte kan ikke benyttes i det omtalte tilfælde.