Skal udlejer betale reparation af cisterne?

Jeg har et toilet, hvor vandet løber konstant. Cisternen (eller rettere sagt: indmaden i cisternen i form af diverse stænger, bundprop og flydepude mv.) trænger efter min vurdering til at blive udskiftet.

Er det mig, der skal betale for det, eller er det min udlejer?

Svar:

Hvis indmaden i cisternen er tæret på grund af ælde, skal udlejeren betale for udskiftningen.

Men skyldes problemerne, at der er trykket eller trukket for hårdt - eller sket andet, som du har ansvaret for - bliver det din udgift.