Må jeg sætte en væg op i min lejlighed?

Jeg bor til leje i en privat ejendom ejet af et stort forsikringsselskab.

Jeg ønsker at opsætte en væg i min lejlighed og dermed omdanne et stort alrum til et reelt soveværelse. Hvad er mine rettigheder og pligter i den forbindelse ?

Kan jeg få en aftale om, at væggen kan blive stående når jeg flytter ?

Svar:

Du må kun opsætte en væg, hvis du aftaler det med din udlejer, som kan forlange, at væggen fjernes, dvs. at du skal retablere det lejede, i forbindelse med din fraflytning.