Må min underbo ryge 10-20 cigaretter om dagen på altanen?

Jeg har lige fået en ny underbo, som har valgt ikke at ryge i sin egen lejlighed. I stedet ryger hun altid ude på eatanen, med det resultat at røgen trækker lige op i min lejlighed hvis jeg har altandøren eller et vindue åbent.

Kan det virkelig være rigtigt, at jeg ikke kan lufte ud i min lejlighed uden at skulle generes af underboens cigaretrøg ?

Det drejer sig ikke kun om en enkelt cigaret om dagen, men nærmere 10-20 stykker!

Svar:

Din underbo har - desværre for dig - ret til at ryge lige så meget, hun har helbred og lyst til, når det foregår på en altan, der er en del af hendes lejemål.