Kan jeg opsige lejeren af mit hus, da jeg vil sælge dette?

Hvor lang tids opsigelse er der på et hus, hvis jeg vil sælge det ?

Jeg har nu haft det udlejet i 1 1/4 år og vil nu gerne sælge det af økonomiske årsager. (Vi har ganske simpelt ikke råd til at have 2 huse!).

Og hvordan skal jeg bære mig ad ?

Svar:

Du har ingen mulighed for at opsige lejemålet, fordi du ønsker at sælge huset. I den situation må du sælge det med respekt af lejemålet  og dermed - desværre for dig - til reduceret pris.

Rent juridisk kan du kun opsige lejemålet, fordi du selv ønsker at bebo huset. I så fald skal det ske med et års varsel, og du risikerer at opsigelsen bliver tilsidesat, hvis lejeren protesterer imod den.