Må een familie bebo et to-familie-hus?

Er det muligt for "en familie" at bebo et to-familiehus f.eks. sådan at den ene ægtefælle og børnene bor i den ene lejlighed og den anden ægtefælle i den anden lejlighed - i fald kommunen ikke vil gå med til at ændre status fra en- til to-familiehus?

Og er der i den forbindelse særlige problemer man skal være opmærksom på?

Svar:

Nej, det er ikke tilladt, for I må kun råde over een beboelseslejlighed i kommunen.