Skal lejer selv betale for installation af telefonstik i lejligheden?

Min nevø har underskrevet en lejekontakt til indflytning pr. 1 august 2001 ( typeformular A, 7 udgave).

Efter nærmere gennemgang af lejligheden, har vi opdaget at der ikke er installeret telefonstik, og i det min nevø har en fast telefon, hvordan forholder vi os der ?

Skal udlejeren betale for den ekstra udgift vedr. tilslutning, eller skal min nevø.

Hvis han selv skal betale, hvordan forholder han sig så ved evt. fraflytning, skal han så selv fjerne tilslutningen ?

Svar:

Din nevø skal selv betale for at få et telefon-stik, lige som han kan forpligtes til at fjerne det igen, hvis udlejeren ønsker det (hvad udlejere næsten aldrig gør).