Må jeg beholde min lejlighed i København, når jeg flytter til Kalundborg?

Jeg bor i lejelejlighed i København p.t., men påtænker at flytte til Kalundborg.

Kan jeg flytte folkeregisteradresse til Kalundborg Kommune, men samtidig beholde lejeboligen i København??

Svar:

Det kan du kun, hvis du fortsat bebor lejligheden i København, dvs. opholder dig og overnatter i lejligheden i mindst halvdelen af ugens dage.