Kan vor kat få et polititilhold?

En beboer i vores nabolag har henvendt sig telefonisk, idet han hævder, at vores kat skulle have forulempet hans fine racekat.

Hvordan skal vi forholde os vedr. det erstatningskrav, som han foreligger?

Han vil have os til at betale dyrlægeregning og en DNA prøve af vores kat for at bevise, at (han) var der fredag d. 27/02 i tidsrummet 12.00-13.30.

Men i dette tidsrum ved vi, at katten var hjemme ,da vi var på arbejde og katten altid er inde, når vi ikke er hjemme.

Han siger at han vil få lavet et politi-tilhold på katten.

Svar:

Den pågældende beboer har ikke en jordisk chance for at få lavet et polititilhold som det omtalte, så denne trussel kan I tage med knusende ro.

Efter det oplyste kan I roligt afslå at betale dyrlægeregningen og at få lavet en DNA-analyse på jeres kat, idet den anden katteejer selv har pligt til at holde sin kat indelukket eller under behørigt opsyn, når den er i løbetid.