Kan jeg overtage min farmors lejlighed?

Igennem de seneste 3 år, har jeg boet sammen med min farmor i hendes lejlighed.

Lejekontakten står i hendes navn, og jeg er ikke nævnt på den.

For nogle år siden, bliv lejlighederne lavet om til andels, men min farmor sagde nej til at købe hendes lejlighed, så det er stadig en lejelejlighed.

Nu er mit spørgsmål, når min farmor engang er død, hvilken mulighed har jeg for at kunne overtage lejligheden efter hende?

Hvad er mine krav i denne situation?

Kan andelsforeningen smide mig ud af lejligheden?

Svar:

Du vil i den omtalte situation have krav på at "fortsætte lejemålet", dvs. du kan forlange at blive boende på de hidtidige vilkår og få dit navn på lejekontrakten, se lejelovens § 75 stk. 2 under denne linjes lovsamling.