Må udlejer sætte vaskeprisen op med 266 %?

Vi bor til leje i en ejendom med fælles vaskeri.

Udlejer har fra den ene dag til den anden sat prisen for vask op med 266 procent. Fra 5 kr. for 120 minutter til 10 kr. for 90 minutter.

Kan man det?

Svar:

Ja, det kan udlejeren godt, idet vaskeprisen ikke er reguleret i lejeloven.

Hvis I anser prisen for at være for høj, står det jer frit at vaske andre steder, lige som I måske kan installere en vaskemaskine i jeres lejemål, se lejelovens § 29 stk. 1 under denne linjes lovsamling.