Skal jeg betale husleje, mens lejligheden bliver istandsat?

Jeg skal bare lige høre om det er rigtigt, at hvis jeg har 3 mdr. opsigelse, så skal jeg yderligere betale for 14 dage, hvor udlejer kan gøre lejligheden i stand??

Eller så skal jeg flytter 14 dage før??

Kan det være rigtigt, at jeg skal betale for lejligheden, når jeg ikke bor der?

Svar:

Hvis der ikke står noget om en frist på 14 dage i din lejekontrakt, skal du heller ikke betale for en sådan periode.

I den situation skal du udelukkende betale husleje, indtil din opsigelsesperiode udløber, dvs. du kan blive boende indtil kl. 12 den sidste dag i opsigelsesperioden.