Må man drive bordel i et villakvarter?

Jeg skriver på vegne af en del beboere på en villavej.

En af vejens beboere har lejet et hus ud som nu bliver brugt som bordel, med ret tydelige og for vejens andre beboere ret provokerende røde lanterner helt ud til fortovet.

Vores spørgsmål er, om det er lovligt at drive bordel på en villavej og hvad kan der gøres for at stoppe denne drift.

Med hilsner og håb om svar.

Svar:

Da det er tilladt at have dagpleje, lotterikollektion m.v. i en privat villa, kan I næppe få kommunen til at skride ind i et tilfælde, hvor der drives massageklinik - eller bordel - på adressen, medmindre der er tale om en større virksomhed med liveshows osv.

Men I kan eventuelt gøre livet surt for ejeren ved at klage over de mange gener samt den erhvervsmæssige benyttelse af en beboelsesejendom til kommunens tekniske forvaltning.