Må jeg drive erhverv i min lejlighed?

Jeg har tænkt på at starte en web-design virksomhed.

Hvordan skal jeg forholde mig til arbejdsadresse og løsning af opgaver. Må jeg benytte min private bolig (en lejet lejlighed) som adresse og arbejdsplads?

Svar:

Selv om du har lejet en lejlighed til beboelse, kan den godt benyttes til visse former for erhverv, fx lotterikollektion eller at tage børn i dagpleje.

Er der blot tale om en enmandsvirksomhed, hvor du arbejder ved din computer, og hvor der kun sjældent dukker kunder op hos dig, kan du med stor sandsynlighed godt benytte lejeboligen som adresse for virksomheden og som arbejdsplads.