Vor udlejer har opkrævet dobbelt depositum

Hej.

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber du kan hjælpe mig med.

Vi har haft en forretning, som ikke kørte så godt, så vi har med udlejerens samtykke fremlejet den til en tredjemand.

Problemet er, at det depositum som han har betalt er tilbageholdt hos udlejeren, det vil sige han har taget depositum to gange.

Må han det?

Obs. Vi har betalt afståelse for forretningen.

Svar

Svaret er NEJ!

Udlejeren skal ikke have dobbelt sikkerhed, fordi erhvervslejemålet bliver fremlejet til en anden.

Umiddelbart kan jeg ikke rigtig se, om der er tale om fremleje eller en egentlig afståelse. Men uanset, hvad det er, så skal udlejeren kun have én økonomisk sikkerhed, dvs. ét depositum.