Må jeg installere vaskemaskine og opvaskemaskine i min lejlighed?

Er det tilladt at installere opvaskemaskine/vaskemaskine i en lejlighed i  privat ejendom?

Skal udlejer have besked om det?

SVAR:

Du har ret til at installere vaskemaskine og opvaskemaskine i lejligheden, medmindre udlejeren kan godtgøre, at ejendommens el- og  afløbskapacitet ikke kan klare det, se lejelovens § 29 stk. 1.

Da udlejeren skal have mulighed for at vurdere den omtalte kapacitet, skal du meddele udlejeren, hvad du agter at installere, inden det rent faktisk kan foretages.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

JuraEksperten.dk