Hvor mange gange om måneden må min kæreste overnatte i min ungdomsbolig?

Jeg er en ung fyr på 23 år, der er efter en del problemer er nødsaget til at ty til professionel hjælp.
Det drejer sig om følgende:

Jeg er pt. lejer i en boligforening. Min bolig går under det som loven kalder ungdomsbolig, hvilket bl.a. indebærer (står i kontrakten) at kun én må bo på værelset.

Mit spørgsmål er nu, hvordan kan en boligforening sige, at nu bor der to på værelset og derefter sende en advarsel?

Kan de, på grundlag af mistanke om at kæresten bor der, smide lejeren af ungdomsboligen ud?

Præcis hvornår kan det betragtes som om boligen beboes af to; et par sko i entreen, 1 overnatning om ugen, 2 overnatninger om ugen, betaling af husleje eller tilmelding af folkeregister?

Min boligforening påstod, at slægtinge fra Jylland *ikke* måtte overnatte mere end en enkelt nat, eftersom dette brød reglerne og kæresten højest måtte sove hos mig én gang om måneden.

Kan dette være rigtigt???!

Bemærk at det eneste sted, hvor udsagnet om én person på værelset er i kontrakten: "...boligen må kun beboes af en person..." (frit citeret).

SVAR:

Selv om "boligen kun må bebos af én person", så kan din udlejer ikke efterfølgende opstille regler om, at fx din kæreste kun må overnatte hos dig én nat hver måned.

Efter min vurdering kan din kæreste overnatte hos dig flere nætter om måneden - måske endda en til to nætter om ugen - uden du overskrider bestemmelsen. Men det er i sidste ende domstolene, der skal afgøre en sådant fortolkningsspørgsmål - og jeg kender ingen afgørelser på dette område.