Kan man som enlig leje en 3-værelses lejlighed?

Mit spørgsmål er meget enkelt. Jeg ved, at der før har været en lov, om at man som enlig, kun kan leje en lejlighed på max 2 værelser. Gælder denne regel stadig, eller er der mulighed for at man kan leje 3 eller 4 værelses lejligheder?
>
SVAR:

Hvis du kigger mange år tilbage i tiden, var der ganske rigtigt sådanne regler, men de gælder ikke længere.

Som enlig kan man frit leje enhver størrelse privat lejemål, mens almennyttige boligforeninger kan have indført særlige regler for deres lejemål, se eventuelt deres vedtægter.