Hvor meget skal der betales i tinglysningsgebyr ved lysning af vedtægtsændringer i ejerforeningen?

Vi er en ejerforening (10 ejerlejligheder), som i dag bruger standardvedtægterne som lovgrundlag. Der er dog nogle ting, vi godt kunne tænke os at tilføje/ændre til vedtægterne (bl.a. en paragraf om støj- og lugtgener samt nedsættelse det krævede antal medlemmer af bestyrelsen fra 5 til 4 eller 3 medlemmer).

Hvad kræves for at sådanne nye vedtægter er gyldige - én tinglysning af vedtægterne (og dermed én regning) eller en tinglysning af de nye vedtægter for hver ejerlejlighed (og dermed 10 x tinglysningsafgift)?

SVAR:

Jeg kan berolige dig med at oplyse, at der kun skal betales eet tinglysningsgebyr på 1.850 kr., selv om vedtægtsændringen lyses på 10 ejerlejligheder.

Med :-) hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus