Er min ustemplede lejekontrakt gyldig?

Hej brevkasse!

I min lejekontrakt, som jeg har modtaget i kopiform fra min udlejer, står der, at jeg har betalt en stempelafgift på kr. 407,00, men kontrakten er ikke stemplet med andet en hans eget firmastempel.

Er lejekontrakten gyldig?

SVAR:

Ja, lejekontrakten er gyldig - også selv om den ikke er forsynet med stempelmærke. Men sædvanligvis får lejeren den originale kontrakt, som er forsynet med stempelmærke.

Hvis udlejeren snyder med stempelafgiften, risikerer han en bødestraf. Men det kan ikke ramme dig - og slet ikke, da du kan dokumentere, at du har betalt stempelafgiften.

Fra d. 10.01.2000 skal lejekontraker slet ikke stemples.