Hvem skal betale for reparation af el-vandvarmere i fremlejemål?

Jeg har fremlejet en lejlighed for to år af den kvinde som 'har' lejemålet på lejligheden. Dette sker med ejerens vidende og accept.

Mit spørgsmål:

Der er installeret el-vandvarmere i køkken og badeværelse. Den ene er nu blevet utæt og i den anden er termostaten gået i stykker sådan at vandet til sidst koger over og sprutter ud af hanen.

Hvem skal betale for reparationen?

SVAR:

Det skal din udlejer - dvs. den kvindelige lejer - men hun kan vælte kravet over på sin udlejer, dvs. ejendommens ejer.

Eller svaret på anden vis, så skal du henvende dig til din udlejer og kræve el-vandvarmeren repareret. Skriv eventuelt at du har krav på et forholdsmæssigt afslag i din husleje, så længe den pågældende mangel forringer dit lejemåls værdi. Det har du nemlig - og det kan måske sætte ekstra gang i sagerne.

Hvis du vil sikre dig bevis for, at du har fremsat de omtalte krav, skal du sende brevet anbefalet og beholde en kopi af det.