Må vores nabo tage billeder af min indkørsel og mine bygninger?

Vi har flere gange oplevet, at vores nabo tager billeder af biler og ind i garage/lagerbygning og billeder af vores indkørsel.

De mener at vi driver offentlig værksted.

Mit spørgsmål er om det er lovligt, at de tager billeder af vores ting og enkelte gange af personer på vores grund.

Svar:

Det er fuldt ud lovligt at tage billeder af jeres ejendom m.v., blot det sker fra naboens egen grund eller offentligt areal, fx fortovet eller vejen foran jeres hus.

Naboerne må ikke gå ind på jeres grund for at tage billeder.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

JuraEksperten.dk