Må en reparation af ny mobiltelefon tage over 2 måneder?

For snart 2 måneder siden sendte jeg min mobiltelefon, som jeg købte for 5 måneder siden, til reparation gennem L'easy.

Trods gentagne henvendelser lyder beskeden hver gang, at der ikke kan fremskaffes reservedele til telefonen.

Burde L'easy ikke bare sende mig en ny mobil, når der er gået så lang tid ?

Svar:

Send firmaet et anbefalet brev, hvor du kræver omlevering eller hæver købet, da du på ingen måde skal vente i to måneder på en reparation af en mobiltelefon.

Efter købeloven skal sælgeren udbedre fejlen ”inden for rimelig tid” – og det er afgjort ikke to måneder.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

JuraEksperten.dk