Er der fortrydelsesret ved bestilling af rejser over nettet?

Jeg har her i weekenden bestilt - og betalt nogle rejser over internettet. Var inde på en hjemmeside hvor man kunne bestille rejserne.

Er der fortrydelsesret når man har betalt over internettet?

De siger nej, vi kan heller ikke ændre hotel eller få nærmere oplysninger om feriestedet. Så selv om jeg har dummet mig, er det så rigtigt, hvad de siger at bordet fanger.

Der er i dag ca. 8 dage til afrejse - så håber I kan hjælpe mig med et svar. Jeg kan ikke finde noget i deres betalingsbetingelser om køb over internettet.

Svar:

Selv om du har købt rejserne over Internet, har du ikke fortrydelsesret, for det er et af de områder, der er undtaget fra reglerne om fortrydelsesret i forbrugeraftaleloven:

"Reglerne i dette kapitel gælder ikke ved"...

..."aftaler om indkvartering, transport, forplejning, herunder servering og catering, og rekreative fritidsaktiviteter, herunder underholdnings-, idræts- og lignende kulturbegivenheder, hvis
a) det fremgår af aftalen, hvilken dag eller inden for hvilken bestemt periode den pågældende tjenesteydelse skal udføres".

Eller svaret som spurgt, så fanger bordet rent juridisk.