Skal jeg betale for 10 dages kursus, når jeg på grund af sygdom kun kunne deltage 3 dage?

Jeg har henvendt mig til en uddannelsesinstitution og købt et kursus. Dette er fordelt over 10 dage på 3 måneder. Jeg har ikke skrevet under på noget.

Jeg har deltaget på kurset i 3 dage. Men nu er jeg desværre blevet syg.

Det er først nu, 1 måned efter deltagelsen på de 3 dage, at jeg har fået en regning på kurset (kr. 6500)

Da jeg er blevet syg, har jeg skrevet til kursusafholderen og sagt, at jeg gerne vil betale for de 3 dage jeg var på kursus (6500/10*3), da jeg allerede nu ved, at jeg ikke kan komme de andre dage (Har lægeerklæring)

Kursusstedet siger at det vil de ikke være med til, da oprettelsen af kurset kun kunne lade sig gøre, fordi vi var 5 tilmeldte.

Jeg ved ikke om jeg har ret til noget som helst??? Har jeg det?

Svar:

Nej, desværre ikke.

Når du har købt en vare - i dette tilfælde et kursus over ti dage i løbet af tre måneder - kan du forpligtes til at betale regningen, selv om du efterfølgende bliver syg og ikke kan deltage.

Det samme gælder fx en rejse, hvor du kun kan få pengene retur, hvis du har tegnet en forsikring i tilfælde af sygdom.