Har Kvickly ret i, at man skal gemme emballagen i 2 år?

Jeg har et spørgsmål:

Det drejer sig om køb af en barbermaskine.

I vores Kvickly i Esbjerg købte en mand en barbermaskine til 450 kr. Da han ville gå, sagde manden ved kassen, at han skulle gemme kassen i 2 år: Såfremt den skulle sendes til reparation skulle den sendes retur i kassen, som han fik da han købte den.

Hvor efter manden sagde at det da var godt det ikke var et fjernsyn han havde købt .og det havde han aldrig hørt.

Mit spørgsmål er : Skal man virkelig gemme sin emballage i to år??.

Svar:

Nej, det krav kommer butikken ingen steder med.

Viser der sig fejl ved barbermaskinen efter fx fire måneder, skal Kvickly gratis sørge for at få dem udbedret - også selv om emballagen er smidt ud.