Har jeg fortrydelsesret, når jeg har brudt folien på den købte DVD?

Jeg har via internettet købt en DVD og jeg har nu fortrudt mit køb.

Men jeg har brudt den tynde folie som DVD-æsken var leveret i, og har gennemset DVD'en.

Kan jeg så stadig gøre brug af butikkens 30 dages fuld fortrydelsesret ?

Eller hænger jeg på DVD'en.

Svar:

Når du har brudt folien, er der ikke længere fortrydelsesret. Det fremgår af forbrugeraftalelovens § 12 stk. 3, som bestemmer følgende:

"Ved aftale om køb af lyd- eller billedoptagelser eller edb-programmer gælder den i stk. 1 nævnte fortrydelsesret kun, så længe forbrugeren ikke har brudt forseglingen".