Hæfter den nye ejer af restaurant for gavekort udstedt af den tidligere ejer?

I efteråret købte jeg et gavekort til en restaurant. Der er ikke angivet udløbsdato derpå (så det må fortsat være gyldigt). Primo i år skifter restauranten ejer, men beholder navn og stil.

Overtager den nye ejer forpligtelsen på den tidligere udstedte gavekort?

Svar:

Nej, det gør en ny ejer af restauranten ikke.

Det er udstederen af gavekortet, dvs. den tidligere ejer, der er forpligtet til at indfri det.