Arbejdsløshedsdagpenge

Hej Retshjælp

Jeg har været i støttet beskræftigelse indtil den 1/11 - 96 og hører derfor gerne, om I ved om der stadig er krav om 26 ugers beskæftigelse indenfor 3 år, hvis man skal have understøttelse, eller om det er ændret til 52 ugers beskæftigelse fra den 1/1 - 97, som jeg har hørt.

Jeg håber at I kan svare herpå og takker på forhånd.

Vh Jens

SVAR:

Det såkaldte beskæftigelseskrav er ganske rigtigt blevet skærpet med virkning fra 1. januar 1997, så man skal have haft arbejde i mindst 52 uger inden for de seneste tre år for at være berettiget til understøttelse.

For deltidsansatte er kravet 34 uger.