Kan jeg stille noget op i anledning af en uheldig kurssikring?

Jeg har købt bolig til overtagelse pr. 1/7-03. Da jeg var i banken for at oprette ejerskiftelån, var kursen på obligationslån faldende p.g.a Irak-krigen. Jeg blev rådet til at kurssikre, hvilket jeg har gjort.

Men nu ser situationen meget anderledes ud, da kursen er steget til 98,63 og jeg har kurssikret til 95,6.

På et lån med en hovedstol på 985.000 kr. betyder det jo ret mange penge jeg mister i kurstab.

Kan jeg overhovedet gør noget - eller skal jeg bare ærgre mig over at have mistet de penge??

Svar:

Du kan ikke gøre andet end at ærgre dig

Du har betalt ca. 5.000 kr. til banken for kurssikringen, som nu har medført, at du er gået glip af en kursgevinst på ca. 25.000 kr. Du har til gengæld kunnet sove roligt om natten, da du jo var sikret mod at kurserne faldt.

Banken kan ikke gøres ansvarlig for dårlig rådgivning

Det kan måske være en lille trøst, at næsten alle andre på samme tidspunkt ligeledes har kurssikret og tabt mange penge på denne sikring.

Den eneste sikre vinder er banken.