Er det lovligt, at en lejeaftale vedr. en havneplads er uopsigelig fra lejerens side ?

Jeg står overfor at skulle købe (leje) en havneplads. I kontrakten står der så at lejekontrakten er uopsigelig fra min side. Den eneste måde jeg kan komme ud af kontrakten på er ved at finde en ny der vil købe havnepladsen, og dermed overtage de forpligtigelser der følger med ejerskabet af havnepladsen (årlig leje).

Er dette lovligt ?

Svar:

Ja, det er fuldt ud lovligt at sælge en havneplads på de omtalte vilkår.