Har jeg ny garanti på ombyttet mobiltelefon?

Jeg har et spørgsmål vedr. garanti på mobiltelefon.

Jeg sendte min telefon til reparation og det endte med at jeg fik en hel ny tilbage. Jeg har stadig 4 måneders garanti tilbage på den "gamle" telefon. Så ville jeg høre om de 4 måneder så også gælder for den "nye" telefon eller er der en nye garanti på 12 måneder.

Svar:

Hvis en afhjælpningssituation ender med en egentlig ombytning, dvs. at man får en hel ny vare, løber der en ny reklamationsperiode.

Du skriver ikke, hvornår du har fået den nye telefon, men er ombytningen sket i 2002 er gælder der faktisk en ny reklamationsperiode på 2 år. Købeloven er nemlig ændret i år.

Skete ombytningen i 2001, gælder der 1 år.

Så hvis du har fået en eller anden kvittering for ombytningen er det en god idé at gemme denne

Med venlig hilsen

Annette Hansen