Kan der gøres udlæg i en bil, der proforma tilhører en anden?

Søren har købt en bil i Kurt´s navn. Rent juridisk er det så Kurt´s bil og ham der hæfter. Men Søren og Kurt har lavet en skriftlig aftale på, at det er Søren´s bil, og  Søren har betalt udbetalingen og betaler de faste afdrag.

Nu kommer så Ole, som har penge til gode hos Søren. Ole er blevet klar over, at Kurt står som ejer, men han ved også at det "egentlig" er Sørens bil.

Spørgsmålet er så, om aftalen mellem Søren og Kurt er i kraft, eller Søren blot kan sige at det er Kurt´s bil.

Svar:

Ole kan gøre udlæg i bilen for Sørens gæld, da det reelt er Sørens bil, selv om den rent proforma står i Kurts navn