Må banken optage en telefonsamtale med mig på bånd?

Hvis jeg bliver kontaktet telefonisk af en medarbejder fra min bank eller  kreditforening, må banken/kreditforeningen så optage samtalen på bånd uden at oplyse det til mig?

Må banken/kreditforeningen, hvis samtalen optages på bånd, bruge samtalen til intern undervisning i/drøftelse af hvordan samtalen forløb og om medarbejderen fik "solgt mig det rigtige på det rigtige tidspunkt i samtalen"??

Svar:

Kære spørger.

En part i en telefonsamtale har ret til at båndoptage samtalen, uden at den anden part bliver orienteret om det.
Derfor kan banken/kreditforeningen godt optage jeres samtale på bånd.

Men båndoptagelsen må IKKE bruges til intern undervisning, uden du har givet tilladelse til det!