Skal vor søn betale 2 gange for 3 køretimer?

Vores søn på 18 år er ved at tage kørekort, og i den forbindelse har vi fået et problem! Kørelæreren har forlangt kontant betaling ved hver 3. køretime (ialt 1080 kr.) og vores (meget samvittighedsfulde!) søn har punktligt haft pengene med. Imidlertid fik han én af gangene ikke en kvittering for pengene og glemte at bede om den.

Ved næste køretime spurgte kørelæreren, om han havde betalt - hvortil vores søn selvfølgelig svarede ja. Kørelæreren sagde, at han ville undersøge sagen og allerede næste dag til en teoritime sagde han, at det "så ud til, at han havde fået pengene" - men han skulle først lige checke efter i sit bogholderi.

Ugen efter rykker vores søn ham for et svar, men først efter 11 dage meddeler kørelæreren, at han ikke har fået pengene! - og vi er altså 100 % sikre på, at han har fået dem. Så min mand ringer straks til ham, men han hævder altså, at han ingen penge har fået, og han kan ikke se, at "han skal forære os 3 køretimer". Diskussionen går altså i hårdknude, og min mand smækker røret på, efter at have sagt, at vi så hver især må overveje, hvad vi vil gøre ved sagen.

Vi ventede egentlig et udspil fra ham, men forgæves. I dag har vores søn så haft endnu en køretime og kørelæreren sagde, at han altså blev nødt til at betale igen.

Hvad gør vi? Er vi bare nødt til at betale en gang mere?

SVAR:

Ja, for jeres søn har bevisbyrden for, at han har betalt, og når han er så uforsigtig at betale kontant uden at få kvittering, ja så skal det næsten gå galt.

Nu har jeres søn ikke blot lært at køre bil, men også at man altid skal kræve kvittering, når man betaler kontant.