Kan jeg kræve udbedring af falmet stel på min 2 år gamle cykel?

For godt 2 år siden købte jeg en cykel (godt  4000,- kr.) hos en cykelhandler.

I det første år rustede styret "op" (blev skiftet uden beregning).

Nu er stellet totalt falmet (tidligere lilla) - nu nærmest hvidgråt.

Besked fra cykelhandler - "hvis det var sket indenfor 11/2-2 år ville vi have lavet det"

Det skal nævnes, at der IKKE er nævnt at "der ikke er garanti på farven" (gælder visse stel).

Hvordan er reglerne ?

Hvordan står jeg ?

SVAR:

Du har et år til at reklamere over mangler ved det købte - for eksempel det falmede stel - og havde du gjort det inden for denne frist, ville der være tale om en mangel, cykelhandleren skulle udbedre. Men nu er det desværre for sent.