Kan jeg fortryde køb af brudekjole?

Jeg har købt en brudekjole, der koster kr. 6.400. Jeg har betalt et depositum på kr. 2.800 for at de ikke sælger den til andre (der var kun en tilbage i butikken)

Der er på nuværende tidspunkt IKKE foretaget nogle former for tilretning eller lignende af kjolen.

Der står på kvitteringen, at der er 3 dages returret, men på 8.-dagen har jeg   fundet ud af, at det ikke lige var den model jeg ville have.

Kan jeg på nogen måde kræve mine 2.800 kr. tilbage ?

SVAR:

Nej, det kan du desværre ikke. Efter dansk ret får man ingen fortrydelses- eller bytteret, når man køber en brudekjole - medmindre forretningen frivilligt har indført sådanne ordninger.

I dette tilfælde er returretten på tre dage overskredet, og du vil som køber kunne dømmes til at betale kjolens fulde pris.